CONCEPTONTWIKKELING | ONTWERP | INSTAGRAM |
Voor het project FietsAlert ben ik aan de slag gegaan met de conceptontwikkeling, planning, begroting en het ontwerp. Omdat we een laagdrempelige manier zochten om jongeren aan te spreken op verschillende locaties/events is er gekozen voor een herkenbare Instagram fotolijst. Social media is niet meer weg te denken onder jongeren! Vanuit het jongerenpanel en verschillende onderzoeken blijkt dat Instagram ook in 2017 een groeiend social media kanaal is onder jongeren. Nederland telt in totaal 1,8 miljoen Instagram gebruikers.

#GOUDEN TIP
Vanuit het jongerenpanel van TeamAlert en verschillende brainstorms met de doelgroep is gebleken dat jongeren graag tips & tricks ontvangen voor juist fietsgedrag. Om hierop in te spelen in de #goudentip in het leven geroepen bij het project FietsAlert. Samen met Marry Bassa, productdesigner zijn er verschillende gouden accessoires ontwikkeld waarmee de jongeren op de foto kunnen.

#SOCIAL INFLUENCERS 
Om de Instagram fotolijst en boodschap van de #goudentip te versterken en verder te verspreiden zijn er social influencers(vloggers/bloggers) ingezet.

#FietsAlert
Bij FietsAlert gaat TeamAlert met jongeren in gesprek over afleiding op de fiets. Ben jij altijd gefocust op de weg? Of app jij regelmatig jouw vrienden tijdens het fietsen? Bij FietsAlert gaan we met jou een #goudentip bedenken zodat je voortaan gefocust blijft. Ga daarna met de #goudentip en jouw vrienden op de foto en deel deze direct op Instagram, dan maak je ook nog kans op een toffe fiets!

instagram_goud_website0